Topluma Dokunabilen Markalar Değer Kazanıyor

Written by on 11 Ağustos 2022

Füsun Saka ile İyilik Sağlık programına katılan İletişim Danışmanı Şermin Topçu, “Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri sayesinde markalar topluma ve hayata dokunabiliyor” diyor.

Günümüzde reklam, sadece gazete ilanlarından ve televizyon kanallarındaki reklam kuşaklarından ibaret değil. Özellikle günümüz insanının dikkat süresinin düştüğünü hesaplarsak bu reklamların akılda kalması için reklam ajanslarının uzun çaba sarf etmesi gerekiyor. Bir markanın imaj oluşturmasının da aldığı zamanı hesapladığımızda ortaya yoğun emek gerektiren bir süreç getiriyor. Bundan dolayı markalar, kurumsal kimliklerini oluşturmada sosyal sorumluluk projeleriyle iş birliği gerçekleştiriyor.

İletişim Danışmanı Şermin Topçu

“Vicdanlı Markaların” Önemi

Füsun Saka’nın hazırlayıp sunduğu İyilik Sağlık’a bu hafta İletişim Danışmanı Şermin Topçu konuk oldu. İletişim ve markalar üzerine 30 yıldır çalışan Topçu programda markalar ve kurumlar açısından sosyal sorumluluğun önemini anlattı. Sosyal sorumluluk projelerinin markalar için önemini belirten Topçu, “Markaların üretim yaptıkları ülkeye ve topluma karşı sorumlulukları var. Bu yüzden sosyal sorumluluk projelerini önemsiyorum. Böylece markalar topluma ve bireye dokunabiliyor.”

Sosyal sorumluluk projelerine katılan markaların “vicdanlı markalar” olduğunu söyleyen Topçu, “sürdürülebilir projelerin üretilmesi gerekiyor. Bir defalık bir iş asla kurumsal sosyal sorumluluk projesine girmez.”

Projeleri Konuşma Zamanı

Geçmişte marka ve medyanın arasındaki ilişkiyi de anlatan Topçu, “Geçmişte bir yağ markasının ambalaj değiştirme kararı, önemli gazetelerin ekonomi sayfasında yer alıyordu. Bu doğru değil. Günümüzde medyanın değişmesi ve içerik konusunda hassaslaşmasıyla bu durum değişti. Medya artık içerik üreten markalara yer veriyor ki doğru olan da bu bence. Artık gazetecilerle konuştuğum zaman reklamı değil markaların projelerini konuşuyoruz.”

Sürdürülebilirlik Olmazsa Olmaz

Sosyal sorumluluk projelerinin devamlı olması gerektiğini belirten Topçu, “Projeler sürdürülebilir ve demonte olmalı. Yani markalar, farklı kurumlarla iş birliğini sağlayabilmeli. Kamu ve sivil toplum kuruluşlarıyla yapılıyor. Örneğin 1 Usta 1000 Usta projesinde Anadolu’da yok olmaya yüz tutan el işçiliğini tekrar yeşertmek amaçlandı. Her ustaya bir çırak verildi O çıraklar usta olana kadar proje devam etti. Hazırlık süreci haricinde 10 yıl süren bir projeydi. Bunun dışında Meslek Lisesi Memleket Meselesi projesi uzun soluklu bir projeydi. Her iki proje de kamu kurumlarıyla iş birliği yapıldı.”

İletişim Danışmanı Şermin Topçu’nun konuk olduğu İyilik Sağlık programını buradan dinleyebilirsiniz:


Current track

Title

Artist

Türkiye'nin ilk ve tek kurumsal internet radyosu

Background