Podcastlerin Yükselişi Devam Ediyor
Written by abayraktar on 23 Aralık 2022
Yeni medyadaki son trend olan podcastlere olan ilgi gittikçe artıyor. Kısa ve öz bilgi edinmek isteyenlerin tercihi olan podcastlere olan ilgi 2022’de geçen yıla oranla yüzde 30 büyüdü. Türkiye’de ise podcast dinleyicileri 2 milyona yükseldi.
Artan internet hızı ve gelişen teknoloji ile haber ve bilgi kaynaklarımız çeşitleniyor. Facebook, Twitter gibi mecraların yanında podcastler, bilgiyi kısa ve öz bir şekilde edinmek isteyenler için ilk tercih nedeni. Kültür sanattan spora hayata dair farklı detayları içeren önemsiz gibi görünen detayları açıklayan podcastler, konunun uzmanlarının yanında kendini geliştirmek isteyen yayıncılar tarafından da yapılabiliyor. Podcastler aynı zamanda sosyal medyanın yarattığı bilgi kirliliğinden kaçmak isteyenler için de bir sığınak. Güncel veriler de artan podcast trendini açıkça gösteriyor.
Podcast Erişimi Artıyor
2021’de 15,62 milyar dolar hacme sahip podcast pazarı yüzde 30,10 büyüme kaydederek 2022’de 20,32 milyar dolara ulaştı. 2026’de ise bu hacmin yüzde 30,15 bileşik yıllık büyüme oranıyla 58,31 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. GOOINN raporuna göre Türkiye’de de podcast yayıncılığına yönelik ilgi son dönemde artışta. Televizyon ve sosyal medyanın içeriklerinden kurtulmak isteyenler podcast yayınlarına yöneliyor. Spotify ve Apple Podcasts gibi mecraların yayınlaşmasıyla trafikte, ev iş yaparken veya ders çalışırken podcast yayınları tercih ediliyor. Ipsos’un 2021 yılında yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de 650 bin podcast dinleyicisi bulunuyor. Ara sıra dinleyenlerin sayısı 2 milyona yakın. Statista’nın verdiği 2022 yılı verilerine göre ise en çok podcasts dinleyici kitlesi 18-34 yaş arası kişilerden oluşuyor. Bu kişiler arasında lise ve üniversite öğrenciler ilk sırayı oluşturuyor.
Markalar için Yeni Bir Reklam Mecrası
Podcaster olarak adlandırılan yayıncılar için ise sosyal medyayı doğru kullanmak artan dinleyici oranlarını sağlamaya yardımcı oluyor. Instagram story’leri gibi geçici içerikler etkileşimi artırırken yeni nesil medyayı kullanan gençler iş aktivizmi trendini destekliyor ve markaların da bu alanda kendilerini göstermesini istiyor. Markaların podcasterlar ile yapacakları iş birlikleri markaların kendilerini yenileme ve göstermeleri için önemli bir fırsat oluşturuyor. Çünkü tek başına sosyal medya reklamları vermek artık sosyal medya kullanıcıları için yeterli değil. Marka bilinirliğini artırmak adına gençlerin yeni bilgi kanalı olan podcastlere olarak yatırımın da artacağı tahmin ediliyor.