ArcheThick Tasarımcı ve Firmaları Buluşturuyor
Written by Ece Çokal on 17 Ocak 2022
Mehtap Kocaman ile Tasarımcının Notaları’nda bu hafta tasarımla mimarlıkta yeni alanlar açmayı hedefleyen ArcheThick’in kurucusu Selin Uysal konuk oldu. 5 yıl önce ArcheThick’i kuran Uysal, Türkiye’de mimarlık ve tasarım dünyasını desteklemek ve üzerinde daha fazla düşünülmesini sağlamayı hedefliyor.
Her Pazartesi tasarım dünyasından farklı isimleri ağırlayan Mehtap Kocaman ile Tasarımcının Notaları’nda bu haftanın konuğu mimarlık ve tasarım iletişimi danışmanı Selin Uysal oldu. 2000- 2007 yılları arasında Koç Allianz Sigorta, Indesit Company ve Franke Mutfak ve Banyo Sistemleri gibi şirketlerde Kurumlar Arası Satış ve Müşteri Yönetimi gibi pozisyonlarda çalışan Uysal, 2018 yılında Mimarlık ve Tasarım İletişimi Stratejileri üzerine çalışan ArcheThink Danışmanlık’ı kurdu.
“Mimarların Yalnız Hissetmemesini Hedefliyoruz”
Mimarlık İletişimi üzerine projeler kurgulayarak, sektörde farklı platformlar yaratarak destek olmak hedefiyle çalışan Selin Uysal, projelerin ilerlemesinde iletişimin önemini anlattı: “Projeyi isteyen kişi mimarın belirlediği malzemeleri pahalı bularak başka malzemelerin kullanılmasını isteyebilir. Mimar bilmeden bu durum gerçekleştiğinde projenin sekteye uğraması söz konusu. Bu anlamda tasarımcının da bilgilendirilmesi gerekiyor. Çünkü bir tasarım hayali var. Ve bu hayali gerçekleştirmek adına yalnız hissetmemesi gerekiyor. Önemsiz görülen ayrıntıların bile paylaşılması gerek. Çünkü tasarım yaşayan bir süreç.”
“Tüm Süreci Takip Ediyoruz”
Yer aldığımız işlerde mimarın yanında olduğumuzu göstermek, satış ekibini yanımıza almak kısacası tüm süreci birlikte takip etmeyi amaçlıyoruz. Bu durumda mimar da bize güveniyor, hem tasarımcı kimliğini ve sanatına olan saygımızı da gösteriyoruz.”
İlk Adım Medya Planlama
Kendilerine başvuran firmaların mimarlar ve iç mimarlar ile görüşmelerini sağlayan ArcheThick, bilinen firmalar kadar Türkiye pazarına girmek isteyen yabancı firmaların ve yeni kurulan firmaların da tanıtım sürecini planlıyor. Uysal bu süreci şu şekilde anlattı: “Bize başvuran firmalarla bir medya planı oluşturuyoruz. Hangi ürünüyle, hangi sıklıkla gündeme gelmelerini karar veriyoruz. Yazılacak metinler konusunda önerilerde bulunup firmaların grafiklerini takip ederek 1 yıllık bir strateji planı oluşturuyoruz.”
“Yeni Firmaları Doğru Kişilerle Buluşturuyoruz”
Firmaları yıl içerisinde de takip ettiklerin söyleyen Uysal, “yeni çıkan ürünler hakkında bilgileri firmadan alıyoruz, hedefleri doğrultusunda firmaların mimarlar ile bir araya gelebileceği panel, konuşma serisi gibi etkinlikler ve kitap projeleri düzenliyoruz. Örneğin ofis mobilyası tasarlayan bir firmayı iç mimarlar ile buluşturuyoruz, doğru firmayı doğru kişilerle buluşturuyoruz.”
Mimarlık ve Tasarım İletişimi Danışmanı Selin Uysal’ın konuk olduğu Mehtap Kocaman ile Tasarımcının Notaları programının tamamını buradan dinleyebilirsiniz: