Kadınlara Özel Bir Marka: Peddon

Written by on 26 Ocak 2022

Banu Samancı’nın hazırlayıp sunduğu Markanızı Nasıl Pişirirsiniz? Kadın girişimcilerin hikayelerini mercek altına almaya devam ediyor. Bu haftanın konuğu kurduğu Peddon markası ile Reyhan Miray oldu.

Holistik marka danışmanı Banu Samancı’nın girişimci kadınların markalarına ve hayatlarına yer verdiği Markanızı Nasıl Pişirirsiniz?’de bu hafta Peddon markasının kurucusu Reyhan Miray oldu. Banu Samancı’nın holistik markalaşma sürecinin güzel bir örneği olarak tanımladığı Peddon’un kuruluş hikayesini Miray şu şekilde anlattı: “Babam Hayri Reyhan Alzheimer hastasıydı. 6 yıllık bu süreçte babamın sürekli yatması sonucu yatak yaraları çıktı. Bir yandan da babamı hayata dahil etme çabası içinde, babam ve babam gibi hastaların yatak yaralarını engellemek için bir iç çamaşırı tasarlamaya karar verdim. Evde yaptığım ufak dikimlerle kendim denedim. Bu denemeleri yaparken bu ürünün kadınlar tarafından da kullanılabileceğini düşündüm. Pandemide çevrimiçi aldığım derslerle tekstil konusundaki bilgimi geliştirdim.”

“Kazancım ile Peddon’a Yatırım Yapıyorum”

Girişimciler için en önemli sorunun finansman olduğunu söyleyen Reyhan Miray, “bir fikrimiz var, AR-GE için de ürün tanıtımı için de paraya ihtiyacımız var. Bir yandan YouTube ve Google’dan videolar izleyerek yatırım alma sürecini öğrendim. Yatırım sürecinin iyi gitmemesi üzerine aracımı sattım. Bugün bunu iyi ki yapmışım diyorum. Mart ayında ilk satışlarımıza başladık. Arabanın parasını çıkardım ama bu parayla da markama yatırım yaptım.”

“Müşterilerimizle Bizzat İlgileniyorum”

Hijyenik ürünlerden sonra Peddon kullanmanın kadınlar için büyük bir konfor olduğunu söyleyen Miray, “markamızın sosyal medya hesaplarıyla bire bir ilgileniyorum. Onların neler istediklerini anlamak, bir arkadaş gibi onlarla konuşup ürünümü anlatmak istiyorum. Amacım ülkemiz kadınlarının markamızı sahiplenmesi. Bir kadın bize geldiği zaman kendini özgür hissetmeli. Genç kadınların da hijyenik ped kullanmaya alışmış olan kadınların da kullanabileceği bir ürün. Sadece regl için değil, idrar kaçırma problemi yaşayan kadınların hayat kalitesini artırıyoruz. YouTube kanalımız ile doktorla yaptığımız görüşmeleri de paylaşacağız. 4 bini aşkın müşterimiz var ve hepsiyle birebir iletişim halinde oluyoruz. Kız arkadaşlarına ve eşlerine hediye etmek isteyen erkekler de bize ulaşıyor.

“Yurt Dışını Hedefliyoruz”

“TÜBİTAK ile testlerimizi gerçekleştiriyoruz. Dünya çapındaki markalara ürünlerimizi gönderdik. Kazancımızın büyük çoğunluğunu bu gibi çalışmalara harcıyoruz. Ürünlerimiz ECO-TECH ve organik tekstil sertifikalarımız var. Böylece yurt dışında da ürünlerimizi satabileceğiz.”

Peddon markasının kurucusu ve geliştiricisi Reyhan Miray’ın konuk olduğu Banu Samancı ile Markanızı Nasıl Pişirirsiniz? programının tamamını buradan izleyebilirsiniz:

 


Current track

Title

Artist

Türkiye'nin ilk ve tek kurumsal internet radyosu

Background