Markalar İçin Metaverse’de Pazarlama

Written by on 16 Mayıs 2022

Holistik marka danışmanı Banu Samancı ile Markanızı Nasıl Pişirirsiniz’de bu hafta markalar için Metaverse ve pazarlama imkanları konuşuldu. Samancı, Metaverse’de pazarlama için yapılması gerekenleri Radyo Gedik’te anlattı.

Kullanıcıların avatarları ile farklı bir sanal dünyada yaşadıkları Metaverse, bir bilgisayar oyunu gibi görünse de farklı bir dünya hatta bir evren sunmayı hedefliyor. Bilgisayar oyunundan farkı ise kişinin farklı evrenler arasında bire bir geçiş yapabilmesi. Banu Samancı, Metaverse’ün sunduğu dünyayı şu şekilde özetliyor: “Arkadaşlarımızla buluşacağımız, gezeceğimiz, para kazanabileceğimiz, kongrelere gidebileceğimiz bir dünya sunuluyor. Kullanıcıların içerik üretmediği Web 1.0’dan ve mobil teknolojinin getirisi Web 2.0’dan ve sosyal medyadan farklı bir evren. Web 2.0’da kullanıcılar da aktif yol oynuyor, yüklenen videolar ve paylaşılan içeriklerle. Fakat sadece bir data olarak yer alıyoruz.”

Metaverse Artık Hayatımızda

YouTube’a yüklenen bir videonun aslında kullanıcının aidiyetinden çıktığını söyleyen Samancı, internet kullanıcıları üzerinden teknoloji firmalarının büyük kazançlar elde ettiğini ekledi. Bu durumun teknolojik oligarşiyi doğurduğunu söyleyen Samancı, Metaverse’ün yer aldığı Web 3.0 ile bu durumun değiştiğini vurguladı: “Teknoloji firmalarının bizim üzerimizden para kazanmasına ve fikri haklara sahip olmasına karşı bir isyan aslında. Facebook’un ismini Meta olarak değiştirmesi ile Web 3.0 hayatımıza girmiş oluyor.”

Markalar İçin Metaverse Rehberi

Yapay zeka ile farklı dillerin iletişimdeki engeli ortadan kaldıracağını söyleyen Banu Samancı, “TEDx konuşmacıları ile bire bir sohbet edebiliyorsunuz, sorularınızı sorabiliyorsunuz. Birçok etkinlik de Metaverse’de yer almaya başlıyor. AFAT bir deprem tatbikatı yaptı. Lexus yeni model tanıtımını burada gerçekleştirdi. Markalar burada da yer almaya başladı. Burada markanın nasıl bir tanıtım yolu çizeceği önem kazanıyor. Metaverse deneysel bir alan ve ufak adımlarla ilerlemek gerekiyor.”

 

Banu Samancı’nın Metaverse’de pazarlama tekniklerini anlattığı Markanızı Nasıl Pişirirsiniz’in tamamını buradan dinleyebilirsiniz:


Current track

Title

Artist

Türkiye'nin ilk ve tek kurumsal internet radyosu

Background