Müze Gezginleri Artık #ankaramüzeleri’nde Buluşuyor

Written by on 11 Eylül 2023

Şehirlerin doğru şekilde tanıtılması artık sadece klasik turizm rotalarıyla veya tanıtım kitaplarıyla sınırlı değil. Sosyal medya da yeni mekan ve şehirlerin tanıtılması için büyük bir işlev görüyor. ‘Marka Kent İletişiminde Müzelerin Rolü: Ankara örneği’ projesi de Instagram kullanıcılarının gözünden Ankara’nın tarihi mekanlarına ve müzelerine odaklanıyor. Kültür Sanat Ajandası programına konuk olan projenin yürütücüleri İstanbul Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Burcu Zeybek ve Doğuş Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. İlknur Doğu Öztürk projenin çıkış noktasını ve etkilerini anlattı.

Müzelerin sosyal medyada görünür olması hedefleniyor

‘Marka Kent İletişiminde Müzelerin Rolü: Ankara örneği, sosyal medya kullanım alışkanlıklarına ve kent dokusuna odaklanmasıyla hem iletişim hem de kent sosyolojisi anlamında katkı sunuyor. Projeye dahil olmak için ise tek yapılması gereken Ankara’yı ziyaret eden Instagram kullanıcılarının hesapları açık olarak #ankaramüzeleri etiketiyle fotoğraf paylaşımı yapmak. Ayrıca kullanıcıların, projenin Instagram sayfasını da etiketlemesi, fotoğraflarının görünürlüğü açısından önem taşıyor. Projenin çıkış noktasını anlatan Doç. Dr. Burcu Zeybek amaçlarının dijital dönüşümün her alanda nasıl gerçekleştiğini anlamaya çalışmak olduğunu söyledi: “Ziyaretçi deneyimlerini sosyal medya üzerinden saptamanın yanında kent iletişimine sağladığı katkı bu projeyi şekillendirmekte katkı sağladı. Bir yandan kültürel mekanların marka kent iletişimdeki katkılarını müzelerin sürdürülebilirliğini amaçlayarak işliyoruz. Özellikle ülkemizde müze ziyaretçilerinin fotoğraf çekip aynı müzeyi ziyaret etme motivasyonuna sahip değiller. Bu projede de her müze ziyaretçisinin deneyimlerini, şehri ve müzeyi ziyaret edecek kişilerle paylaşmasını hedefliyoruz.”

Paylaşımların sayısı ve içeriği makale olacak

Proje sadece sosyal medya paylaşımlarını teşvik etmeyi hedeflemiyor. Farklı yan etkinliklerle de kent marka kimliğini işleyerek Ankara’nın kent kimliğine yönelik katkı sağlıyor. Zeybek düzenlenen yan etkinlikleri şu şekilde anlattı: “Proje 24 aylık bir proje. 24 ay boyunca Vehbi Koç Ankara Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (VEKAM) bizi projemizi destekliyor. Ve ilk yıl aslında teorik çalışmalar yaptık. Müze profesyonelleri, sanat tarihçileri, mimarlar ve şehir planlama uzmanlarının katkılarıyla iki çevrimiçi panel düzenledik. Pandemi sonrasında ise Ankara müzelerini kapsayacak şekilde Instagram paylaşım hareketi başlattık. Etiket ile herkese açık hesabı üzerinden paylaşım yapan takipçilerin verilerini de toplayarak veri kaydı gerçekleştirdik.”

2 bine yakın gönderi toplandı

Bu zamana kadar 2 bine yakın paylaşımı arşive eklediklerini söyleyen Doç. Dr. İlknur Doğu Öztürk araştırmanın merkezinde neden Ankara’nın yer aldığına ilişkin soruyu şu şekilde yanıtladı: “Ankara tarihi Cumhuriyet döneminin yanında Roman, Frig gibi birçok farklı uygarlık açısından önemli bir dönem. İstanbul’a kıyasla da güçlü bir kent imajı olmadığı ve çalışma olarak bize fayda sağlayacak bir kent olmasından dolayı Ankara’yı ele aldık.”

Programın tamamı Radyo Gedik podcast kanallarında. Dinlemek için:


Current track

Title

Artist

Türkiye'nin ilk ve tek kurumsal internet radyosu

Background