Ötkün: “Sosyal Medya İmajın En Önemli Etkeni Haline Geldi”
Written by Ece Çokal on 24 Kasım 2021
Mehtap Kocaman’ın hazırlayıp sunduğu Tasarımcının Notaları’nda bu haftanın konuğu marka danışmanı Ceren Ötkün. Ötkün bir markanın yaratım sürecinde sosyal medyanın gücünü Radyo Gedik dinleyicileriyle paylaştı. Sosyal medyanın bireylere etkisinin de konuşulduğu programda doğru sosyal medya kullanımı ele alındı
Üniversitenin son senesinden itibaren sosyal medya üzerine çalışmalar yürüten Ceren Ötkün, sosyal medyanın yaygınlaşması ile bu alanda çalışan kişi sayısının fazla olduğunu söyledi: “Ankara’dan İstanbul’a bir PR ajansında çalışmaya başlayarak marka danışmanlığı kariyerine başladım. Basın danışmanlığı ve şirketlerin kriz yönetimi üzerine çalıştıktan sonra daha çok sosyal medya üzerine çalışmaya karar verdim. Sonra giyim markalarıyla çalışmaya bu markaların sosyal medyalarıyla birlikte, markaların etkinliklerini ve içerik yazma işlerinde çalıştım. Çünkü sosyal medya diğer PR unsurlarından ayrı tutulamayacak ölçüde iç içe.”
Marka Danışmanlığı Çok Boyutlu
2019’dan beri bağımsız şekilde çalışan Ceren Ötkün, marka danışmanlığını şu şekilde açıklıyor: “İnsanlar sosyal medya danışmanlığı denilince sadece fotoğraf çekip bu fotoğrafa uygun metin yazdığımı düşünüyor. Görüştüğüm çoğu marka temsilcisi hala böyle düşünüyor. Halbuki marka danışmanlığı, markayı bir insan gibi görüp sosyal medya paylaşımlarının dışında, kurumsal kimlik, yapılacak etkinlikler, müşterilere hitap edeceği dil gibi birçok unsuru tek tek oluşturmak demek. Bir marka için müşterilere sen mi siz mi diye hitap etmesi bile çok önemli bir konu.” Markaların ilk başta müşterilerine bir algı sattığını söyleyen Ötkün, günümüzde sosyal medyanın istenilen algıyı yaratmak konusunda en büyük etken olduğunu belirtti: “Kişi bilmediği bir markayı öğrenmek için Google’da aramak yerine markanın sosyal medyasına bakıyor. Markalar kimliklerine göre doğru sosyal medya mecralarında olmalı. Bir kıyafet markası Instagram’da olmalı ama Facebook’ta olmasının bir faydası olmaz.”
Harcanan Zaman Kişiyi Popüler Kılıyor
Bireysel sosyal medya hesapları konusundan da tavsiyelerde bulunan Ötkün, “Instagram’ın algoritmalarda kişi ne kadar aktifse, diğer kullanıcılarla ne kadar etkileşime girerse o kadar çok görünür oluyor, takipçi sayısı artıyor. Video ve Reels paylaşımlarının sayısı da önemli. Paylaşımların sık ve düzenli olması sayesinde Instagram algoritması kullanıcıyı daha görünür kılıyor.”
Marka danışmanı Ceren Ötkün’ün konuk olduğu Mehtap Kocaman ile Tasarımcının Notaları’nı buradan dinleyebilirsiniz: