Oto Ajanda: Autoshow 2021’den İzlenimler

Written by on 17 Eylül 2021

Halil Okşit ve Memduh Taşlıcalı’nın hazırlayıp sunduğu Oto Ajanda’da bu hafta Türkiye’nin ilk sanal otomotiv fuarı olan Autoshow 2021’den izlenimler ele alındı. Elektrikli araçların ön planda olduğu fuar 26 Eylül’e kadar ücretsiz ziyaret edilebiliyor

Her Perşembe saat 17.00’de Radyo Gedik’te otomobil tutkunlarıyla buluşan Oto Ajanda’da Halil Okşit ve Memduh Taşlıcalı Autoshow 2021’e dair gözlemlerini paylaştı. Halil Okşit fuarın basın lansmanında interaktivite yönünden zayıf olduğunu söylerken Memduh Taşlıcalı fuarın sanal olmasından çok gerçek olmasının daha verimli olabileceğini belirtti. Okşit, “firmalar bu şekilde basını aradan çıkarmış oldular. Tüketiciler, fuarda markaların kendi sitelerinden öğrendikleri bilgiler dışında ne öğrendikleri önemli. Fuar şu an için gerçek fuar kadar etkili değil. Münih’te bir gerçek fuar düzenlendi. Fiziki ve sanal olarak 400 bin kişi gezdi. İnsanlar gerçek anlamda fuarı gezmeyi özledi. Fuarda gazetecilerin, marka temsilcileriyle konuşabileceği sohbet odaları yapılabilirdi. Böylece gazeteciler, soru-cevapla daha verimli haberler üretebilirdi. Çıkan haberler, fuar sitesinde eklenebilirdi. Şu an için fuar sadece geliştirilmiş bir fotoğraf ve video galerisine benziyor.”

Tek Amaç Satış Değiş

Fuara dair gözlemlerini paylaşan Memduh Taşlıcalı, fuarın kendisini şaşırtmadığı söyledi. Fuarların sadece satış odaklı olmadığını söyleyen Taşlıcalı sözlerini şu şekilde paylaştı: “Fuarda ziyaretçilerle birlikte potansiyel müşteriler de sadece alışveriş için değil, teknolojiyi takip etmek, soru sormak için de fuar tercih ediyor.”

Elektrikli Araçlar Ön Planda

Fuarda elektirkli araç sayısında artış olduğunu söyleyen Halil Okşit fuarda dikkat çeken elektrikli modelleri şu şekilde sıraladı: “Hyundai’nin elektrikli Kona modeli lansmanı fuarda yapıldı. Mevcut Kona modeline benziyor. Sabit hızda bin km menzili var. Normal kullanımda 480 km menzile sahip. Yani tek şarj ile İstanbul-Ankara arasında 57 liralık bir maliyetle gidilebiliyor. Renault Zoe ve MG markaları da fuarın öne çıkan elektrikli araçlar.”

 

Müşteri araba arıyor araba yok

Fuara her otomobil firmasının katılmadığını söyleyen Memduh Taşlıcalı, yaşanan çip krizinin yeni model çıkarılmasında etkili olduğunu ekledi: “tedarik zinciri dünyadaki tüm sektörleri etkilediği gibi otomotivi de etkiledi. Konteyner, gemi ve liman bulma sorunu otomotivi de etkiliyor. Türkiye’de üretilen araçlarda da aynı sorun söz konusu, çünkü ara parçaların hepsi Türkiye’de üretilmiyor.”

1.5 litre Türkiye’nin kaderi olacak

Türkiye’deki otomobil alışkanlıklarının 1.5 litrelik motorla kısıtlı kaldığını söyleyen Halil Okşit, vergilerle tüketicilerin kaliteli araç alımının engellendiğini söyledi: “Tüketici yeni nesil teknolojilere sahip ve çevreci araçlara ulaşamıyor. Araç sahipleri için çevreyi düşünmek yerine ekonomisini düşünmek zorunda kalıyor ve egzoz emisyonu yüksek, eski araçlar kullanmak zorunda kalıyor.”

Autoshow 2021 izlenimlerinin paylaşıldığı Oto Ajanda’nın son bölümünü buradan dinleyebilirsiniz:


Current track

Title

Artist

Türkiye'nin ilk ve tek kurumsal internet radyosu

Background