Tek Tip Annelik Algısı Geçmişte Kaldı
Written by abayraktar on 31 Ekim 2022
Şirin Yelmen Oktar ile Çalışan Annenin İş Yaşam Dengesi’nde bu hafta Marka Köklendirme Danışmanı Esra Baykal markaların annelik algısını, markaların anneler için geliştirdiği projeleri ve bekar anne olmanın getirdiği zorlukları anlattı. Baykal günümüzde anneliğin sadece ev kadınlığından ibaret sayılmaması gerektiğini söylüyor.
Her hafta çalışma dünyasında kadınların yaşadıklarını ve sorunların konuklarla konuşulduğu Çalışan Annenin İş Yaşam Dengesi’nde bu hafta Marka Köklendirme Danışmanı Esra Baykal markaların annelik algısını anlattı. Anneliğin tek boyutlu olarak değerlendirmemesi gerektiğini söyleyen Baykal, “Annelik kitaplardan değil yaşayarak öğrenilir. Kadınların sadece ev içi işlerle özdeşleşmemesi gerektiği gibi çalışan kadınların da sadece meslek dallarıyla ilişkilendirilmesi yanlış. Benim yaşadığım annelik örnek değil. Herkesin kendine özgü yolculuğu var” dedi.
“Anneliğin Farklı Aşamalarını Öğrendim”
Anneleri anlayan markaların özelliklerini anlatan Esra Baykal, “Annelerin kendi içlerinde farklı yaşam biçimleri var. Buna göre markalar iletişimlerini uyarlayabilirler. Bunun için Türkiye’nin 17 şehrinden 900 anne ile görüşmeler yaptım. Ev kadını anne var, çalışan anne var, çocuğu için işini bırakan var, bir de bekar anneler var. Ben kendi anneliğimde de bu dört aşamayı yaşadım. O dört aşamalarda da markalardan beklentilerimin farklı olduğunu gördüm. Çalışan anneyseniz daha çok e-ticaret kullanıyorsunuz. Zaman kısıtlı, tek seferde doğru alışveriş yapmak gerekiyor. Ev kadını anneler de e-ticaretteki ürünleri karşılaştırıyor ve aile üyelerini memnun edecek tercihi yapıyor. Bekar anneler ise “televizyondaki çekirdek ailelerin yer aldığı reklamları izlemiyoruz” dedi. Markaların yüzde 10’u reklamınızı görünce kanalı değiştiriyor. Bekar anneler “Biz de çocuklarımızla bir aileyiz” diyorlar. Örneğin bekar ebeveynler için kurumsal sosyal sorumluluk projeleri veya paketler hazırlayabilirsiniz. Ben de hazırladığım kitapta farklı sektörlerden anneler için öneriler koydum. Özellikle Türkiye’nin batısında anneler yalnız. Çocuklarını ailelerine bırakamıyor, destek alamıyorlar. Anneler çalışıyor ama sosyal etiketlerden kurtulmuyor, ev işleri yine kadının üzerinde. Erkeklerde tükenmişlik sendromu yüzde 37’lerdeyken kadınlarda yüzde 76’ya çıktı. Bu durumda markaların da hedef kitlesindeki kadınların hayatını kolaylaştırıcı tanıtımlar yapmaları gerekiyor” şeklinde ifade etti.
Programın tamamını buradan dinleyebilirsiniz: