Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gerekenler
Written by Ece Çokal on 1 Ekim 2021
Ekonomideki son gelişmeleri her hafta konuklarıyla ele alan Seyfi Akil’in bu haftaki konuğu Mert Aydıner oldu. Programda Merkez Bankası’nın son faiz kararının ekonomi üzerindeki etkileri ve pazarlama yöntemleri ele alındı
Firmaların ana arterlerinden birisi olan, ürünleri sağlıklı ve ekonomik bir şekilde tüketiciye sunmayı hedefleyen pazarlama teknikleri, Eko Analiz’de konuşuldu. Yenilik ve pazarlama şirketlerin önem vermesi gereken iki temel unsur. Her işletme, hayatımızdaki bir eksikliği gidermek, bir sorunu çözmek için çalışıyor. Ve değişen ihtiyaçlara karşı şirketler sürekli bir dönüşüm ve yenilik üretmek durumda.
Pazarlama Satıştan İbaret Değil
Mert Aydıner, geliştirmeler sonucu üretilen malların doğru pazarlamayla geniş kitlelere ulaşabileceğini söylüyor: “Şirketler, neden var olduğunu belirleyip, ellerinde olan ürünü ve hizmeti sürekli olarak geliştirmeli. Pazarlama sadece satış değil. Pazarlama İletişimi adı altında geniş kapsamlı olarak ele alınmalı. Kitleyle pazarlama araçları kullanılarak iletişim kurulmalı.”
İletişim Birinci Adım
Aydıner, pazarlama iletişimi kapsamında tüketicilerle pazarlama araçlarıyla iletişim kurulabileceğini söyledi: “Hem üretilen içeriklerle, sosyal sorumluluk projeleriyle hem de reklamla üretici tüketici ile buluşabiliyor. Bu noktada markanın reklamlarla vaat ettiklerini ürünlerle ortaya koymalı.”
Üç Adımda Satış
Aydıner, işletmelerin dikkat etmesi gereken kuralları 3 maddede topluyor: “Problem çözme, ne kadar çok kişinin probleminin çözüldüğü ve şirketin sunduğu çözümün benzersiz olması.” Tüketicilerin, kullanacakları ürünü denemek istediklerini söyleyen Aydıner, tüketici alışkanlıklarının değiştiğini söyledi: “İşletmeler, tüketicilerin beş duyusuna hitap edecek şekilde ürünlerini sunmalı. Böylece tüketiciler ürünü almak konusunda daha kolay karar veriyor.”
Mert Aydıner’in satış ve pazarlama üzerine konuştuğu Seyfi Akil ile Eko Analiz’i buradan dinleyebilirsiniz: