Ayakkabı Sektöründe Değişimler Neler?
Written by Ece Çokal on 21 Haziran 2021
Her cuma saat 15:00’te Seyfi Akil’in sunduğu Eko Analiz, ekonomiden güncel haberleri Radyo Gedik dinleyicileriyle buluşturmaya devam ediyor. Programın bu haftaki konuğu Eternal Rollbab Ayakkabı CEO’su Özlem Kurt oldu. Özlem Kurt, reel sektöre dair yaşadıklarını ve gözlemlerini Eko Analiz’de anlattı.
2014’te kurduğu Eternal firmasıyla ayakkabı sektörüne adım atan Özlem Kurt Rollbab isimli başka bir alt modeli de tüketicilerle buluşturuyor. Özlem Kurt markayı şu sözlerle anlattı: “Katlanabilen ayakkabı ve çanta modelleri ile öne çıkan Rollbab, markanın özgün patentli ürünlerinin başında yer alıyor. Eternal bünyesinde çıkan modeller ise casual ve deri olması ile ön planda yer alıyor.” Kadın bir girişimci olarak erkek ağırlıklı olan bir sektöre genç yaşta girdiği için mutlu olduğunu söyleyen Kurt şirketini kadınların da sektör içinde bir yere gelebileceğinin simgesi olarak gördüğünü ekledi. Rollbab’ın özellikle kadınların yedek ayakkabı ihtiyacına yönelik bir çözüm olduğunu söyleyen Kurt, bu modellerin vegan olduğunun da altını çizdi.
Şirketin kurulduğu ilk dönemden beri internet satışına yönelik altyapısının güçlü olduğunu söyleyen Özlem Kurt pandemide artan internet satışlarını da karşıladıklarını dile getirdi. Pandemi öncesinde internet altyapılarını güçlendirdiklerini ifade eden Kurt, pandemi sonrasında bir dönüşüm beklediklerini söyledi. Tüketici tercihlerinin fiyattan kaliteye kaydığını söyleyen Kurt, markaların da bu duruma uyumlu olması gerektiğini ekledi.
Ürettikleri Rollbab markasının müşteriler tarafından ilgiyle karşılandığını söyleyen Özlem Kurt, katlanabilen çanta ve ayakkabıların şirket bünyesinde tasarlandığını ve ürünü kullanan müşterilerin başka kişilere tavsiye etmeye başladığını ifade etti. Pandemi sonrasında ayakkabı üretiminde Çin’den Türkiye’ye bir kayma olduğunu belirten Kurt, bu aşamada Türkiye’deki ayakkabı üreticilerinin dünyada önemli rol oynayacağını ekledi.
Programın tamamını dinlemek için